Projectleider Civiele Techniek

Vacature gesloten

Projectleider Civiele Techniek

Ducot Den Bosch

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau, aangevuld met een relevante opleiding (bijvoorbeeld Civiele Techniek)
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Aantoonbare kennis van RAW-bestekken en UAV(-gc) contracten
  • Ervaring met infra-projecten in stedelijke gebieden
  • Eigen netwerk in de regio is een pre
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Goed kunnen samenwerken en communicatief sterk
  • Ondernemend, klantgericht, inventief en coachend

Wat krijg je?

  • Vanaf €4.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 13e maand
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen en 7 roostervrije dagen (leeftijdsafhankelijk extra dagen en mogelijkheid tot bijkopen)
  • Opleidingsbudget
  • Thuiswerkmogelijkheden, leaseauto en telefoon

Wat doe je?

  • 40% Interne projecten managen
  • 30% Relatiebeheer
  • 20% Contact met klant over projectvoortgang
  • 10% Overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Projectleider Civiele Techniek bij Ducot Engineering & Advies ben je verantwoordelijk voor het relatiebeheer met (potentiële) opdrachtgevers en de realisatie van verschillende binnenstedelijke projecten in de stedelijke infrastructuur. Je onderhoudt actief de relaties in je netwerk en denkt mee over de vraagstukken die bij hen spelen. Op deze manier weet je nieuwe samenwerkingen binnen te halen. Hiervoor volg je actief de relevante ontwikkelingen in het vakgebied en deel je deze informatie met zowel collega’s als opdrachtgevers.

Gedurende de uitvoer van projecten begeleid en coach je het interne team en ben je verantwoordelijk voor de technisch-inhoudelijke kwaliteit van het werk. Ook bewaak je de voortgang en het budget gedurende de advies-, ontwerp- en engineeringsfase. Tijdens de projecten ben je het eerste aanspreekpunt voor de opdrachtgever en signaleer je ontwerpoptimalisaties en alternatieve oplossingen. Naast het leiden van projecten, treed je ook regelmatig op als directievoerder.

Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd. Per project wordt er een team gevormd met een Projectleider, een Projectengineer, een Adviseur en een Ontwerper. Als extra uitdaging kun jij je ondernemersvaardigheden volop inzetten: samen met directie en collega's werk je aan de positionering en groei van het team in Den Bosch.

Als je het leuk vindt om met veel verschillende partijen te communiceren en je kennis te delen, en je het uitdagend vindt dat de invulling van je werkweek van tevoren vaak niet vast staat, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Projectleider Civiele Techniek

Tijdens een leuke werkdag zijn je werkzaamheden afwisselend: je voert een inhoudelijk overleg met een van de opdrachtgevers en intern overleg je met collega’s over een procesverbetering.

Tijdens een mindere werkdag ben je veel tijd kwijt aan administratieve taken. Dit is niet het meest spannende werk, maar het is wel belangrijk dat dit goed gebeurt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Financiële administratie bijwerken
    • Reistijd
    • Afspraak bij klant: nieuw project
    • Reistijd
    • Bellen met klant: projectvoortgang
    • Bellen met relatie
    • Voortgang projecten monitoren
    • Administratie bijwerken
    • Bellen met klant
    • Financiële administratie bijwerken
    • Procesverbetering uitwerken
    • Voortgang projecten monitoren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Coachingsgesprek met Projectengineer
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bellen met klant: projectvoortgang
    • Overleg met Ontwerper
    • Voortgang projecten monitoren
    • Budgetten monitoren
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Een potentiële klant belt dat ze tegen een nieuwe uitdaging aanlopen. Hoe ga je te werk?

In een situatie als deze is het belangrijk om een oprecht gesprek met de potentiële klant aan te gaan, om zo de ‘vraag achter de vraag’ te achterhalen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een klant een probleem beschrijft, maar dat de oplossing die ze voor ogen hebben hier niet op aansluit. Of dat er eigenlijk sprake is van een ander probleem. Door goed door te vragen en je eigen kennis te delen, krijg je samen de daadwerkelijke vraag helder. Op basis hiervan maak je vervolgens een aanbieding op maat voor de klant en ga je samen een nieuw project aan.

Groeipad

De groeilijnen binnen Ducot liggen niet vast. Er zijn volop mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor vakinhoudelijke ontwikkeling. Dit wordt ondersteund door coaching, trainingen en cursussen. Je krijgt als medewerker veel vrijheid en verantwoordelijkheid voor de invulling van jouw rol. Daarin word je gecoacht en vanuit jouw persoonlijke drijfveren word je gestimuleerd je te ontwikkelen.

Projectleider
Senior Projectleider
Vestigingsleider

Werken bij Ducot

Ducot Engineering & Advies is een onafhankelijk en zelfstandig ingenieursbureau in de stedelijke infrastructuur. Samen met klanten werkt het bureau aan de vormgeving van hun buitenruimte. Ruimte die alle stakeholders een goed gevoel geeft en overeenkomt met wet- en regelgeving. Ducot gaat hierbij langdurige samenwerkingen aan met opdrachtgevers en netwerkpartners. Binnen het geïntegreerde aanbod van engineerings- en adviesactiviteiten staan persoonlijk contact, korte communicatielijnen en professionele slagvaardigheid centraal.

Ducot Engineering & Advies wil ruimte bedenken die 100% werkt voor alle stakeholders: een slimme buitenomgeving die gewenst gebruik stimuleert, in balans is met de omgeving en waar nodig zorgt voor doorstroom. Met aantrekkelijke en inspirerende vormgeving levert het bedrijf een bijdrage aan de leefbaarheid in Nederland.

  • Hoofdkantoor in Roermond
  • Actief in Nederland
  • 20 medewerkers
  • 10% / 90%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • Hybride werken in overleg

Collega's

Foto van medewerker Ben Mattheij
Foto van medewerker Bram Hanno
Foto van medewerker Kim Dahmen

Ben Mattheij - Senior Projectleider en Vormgever

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk graag in/met een kleiner en enthousiast/gedreven team. Ik houd van afwisseling in mijn werk, diverse projecten en taken.

Wat was je vorige baan?
Projectleider bij RHDHV (groot, internationaal ingenieursbureau).

Wat doe je in je vrije tijd?
Natuurbeleving en fotograferen.

Bram Hanno - Toezichthouder, afdeling Directie en Toezicht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via via kwam ik terecht op mijn oude stageplek. Na een goed gesprek voelde ik mij meteen thuis.

Wat was je vorige baan?
Werkvoorbereider / Toezichthouder Civiele Techniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, mountainbiken en fitnessen.

Kim Dahmen - Junior Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In het verleden heb ik gewerkt voor diverse grote bedrijven, wat resulteerde werken met diverse projectteams over grote afstanden. Ik miste hierbij de saamhorigheid c.q. persoonlijke betrokkenheid van elkaar. Dus zocht ik een (klein) bureau waar dit wel was.

Wat was je vorige baan?
Projectengineer bij Heijmans.

Wat doe je in je vrije tijd?
Uiteten, fitnessen en wandelen met de hond.

Sollicitatieproces

Match op basis van CV
± binnen 1 week
Kennismakingsgesprek
± binnen 1 week
Vervolggesprek
Arbeidsvoorwaardengesprek
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven